Foro dudas y preguntas Tema 1

el concepte de precocitat és utilitzat en educació infantil per justificar no fer plans individualitzats?

el concepte de precocitat és utilitzat en educació infantil per justificar no fer plans individualitzats?

de Alba Pesquera Solé -
Número de respuestas: 7

Penso que el concepte de precocitat es mal utilitza en alguns centre d'educació infantil per treure's feina de l'aula i no donar importància a la necessitat d'estimulació dels nens que mostren altes capacitats en moments primarencs (P3, P4,p5).  Penso que els EAP de la zona no haurien d'utilitzar aquesta excusa per treure's la feina de sobre sinó intentar ajudar aquests nens, dictaminant un PI en el moment en el què es troba l'alumne i les seves necessitats actuals. 

Algú enten o coneix  el perquè les aacc no volen ser diagnosticades en l'etapa d'educació infantil si sí que es diagnostiquen les discapacitats intel·lectuals?



En respuesta a Alba Pesquera Solé

Re: el concepte de precocitat és utilitzat en educació infantil per justificar no fer plans individualitzats?

de Anna Maria Barberà Pinyol -
Rrspecte a la teva pregunta crec que potser no es tracta tant de no voler o no poder diagnosticar sinö de certa desconeixença del què s’ha de fer ja que les AC és un camp encara per estudiar , per sort ara estem “en ello!!”
En respuesta a Anna Maria Barberà Pinyol

Re: el concepte de precocitat és utilitzat en educació infantil per justificar no fer plans individualitzats?

de Alba Pesquera Solé -
No crec que sigui per desconeixença. Hi ha protocols i s'apliquen des de primer de primària
En respuesta a Alba Pesquera Solé

Re: el concepte de precocitat és utilitzat en educació infantil per justificar no fer plans individualitzats?

de Anna Maria Barberà Pinyol -
Quan parlo de desconeixença em refereixo a que les proves, ACI i altres tipus d’intervencions estan més desenvolupades en el món dels discapacitats que en AC per això penso que de vegades potser no es fan intervencions , per ser un “món en estudi “
En respuesta a Alba Pesquera Solé

Re: el concepte de precocitat és utilitzat en educació infantil per justificar no fer plans individualitzats?

de Gemma Parra Riera -
Hola, he llegit I sentit en més d'una ocasió, especialment de la psicologia evolutiva, que la intel·ligència madura cap als 8 anys i q podria ser que en molts casos nens més petits anessin per endavant i cap aquesta edat s'estavelitzessin igualant-se a la majoria. Però és cert q molts professionals experts en AACC diuen (crec que Leopold també ho va dir) que en la majoria de casos de precocitat acaben sent adults amb aacc. Encara hi ha molt professionals desactualitzats amb aquest tema i es deuen regir amb coses desfasades. Malgrat això, haurien d'intervenir igualment per donar resposta a aquesta "precocitat" però no sé si saben com fer-ho i si tenen prous recursos.
En respuesta a Alba Pesquera Solé

Re: el concepte de precocitat és utilitzat en educació infantil per justificar no fer plans individualitzats?

de Eva Vieta Alemany -
Com a mestra d'Infantil, puc dir-te que depenent de la metodologia de l'escola ja es fan moltes activitats amb diferents nivells d'aprofundiment per tal de crear reptes per a aquests tipus d'alumnes.
En defensa dels EAPs, dir que no poden abarcar tota la feina que se'ls genera des de les escoles, cada vegada hi ha més casos o se'n diagnostiquen molts més que uns anys enrere.
Estic d'acord en el fet que s'intervé molt més quan parlem d'un rendiment inferior a la resta de companys d'edat.
En respuesta a Eva Vieta Alemany

Re: el concepte de precocitat és utilitzat en educació infantil per justificar no fer plans individualitzats?

de Leopold Carreras Truñó -
Hola a tots/es. Us comento aquí, però val per tots, d'acord? En primer lloc, és cert que hi ha desconeixença d'aquest tema per manca de formació en les universitats, tot i que, afortunadament, cada vegada va sortint més en el pla d'estudis, sobre tot en màsters de psicologia educativa i de pedagogia. No sé en altres carreres... En segon lloc, també és cert que des del Departament d'educació fa un temps es va donar la consigna als EAP'S de no fer res abans, no dels 8, sinó dels 12 anys!!! "Per si de cas es tractava de un cas de precocitat." Això va ser una aberració i es van presentar moltes queixes i sembla que ara ja no pensen així. Tot i això, també és cert que els EAP's estan desbordats de feina i, com hi ha moltíssims casos més preocupants per ells que els d'AC, doncs es van quedant enrera i triguen molt en detectar, diagnosticar i intervenir. Jo ho puc comprendre, però el cas és que s'està fent una discriminació amb aquests casos d'AC, perquè també són NESE (necessitats específiques de suport educatiu), com els qualifiquen ara, i per tant, necessiten d'una educació diferenciada que, sovint, no estan rebent. I si, a sobres, en Educació Infantil ni tan sols es tenen en compte, doncs és temps que es perd en intervenir amb aquests nens/es. El perquè no es volen detectar en educació infantil ho desconec, però és cert que la normativa no els contempla en aquestes edats. El més probable és que sigui per desconeixença del tema, però no trec que també hi hagi algo de no voler donar encara més feina als professionals que treballen en EAP's. Moltes gràcies a totes/tots per les vostres opinions. Són molt profitoses!!!
En respuesta a Leopold Carreras Truñó

Re: el concepte de precocitat és utilitzat en educació infantil per justificar no fer plans individualitzats?

de Estella Pedragosa -
Hola,

Davant el que es comenta de la terminologia de la precocitat jo l'entenc fent analogia a com diagnostiquem els TEA abans dels 3 anys. M'explico, abans dels tres anys no fem diagnòstic, sinó que valorem el risc de ser diagnosticat en posterioritat, marcant el risc lleu, moderat o sever. I deixant al criteri professional i de la família la necessitat de iniciar intervenció. Fent aquest símil jo entenc la precocitat de l'AACC de la mateixa manera. I pensant que presentar-ho així poder ajudar a entendre més cap a fora de la necessitat de fer una intervenció o no.
Aquí la meva aportació.