Foro dudas y preguntas sobre estrategias metodológicas

Inclusió

Inclusió

de Anna Maria Barberà Pinyol -
Número de respuestas: 1

El tema de la inclusió dels nens i nenes amb AC em sembla força interessant que es dugui a terme ja que , com bé es va dir a la sessió, no són " bitxos raros" i han de conviure amb els iguals .

Tot i així penso que és un treball que està en fase de desenvolupament ja que s'ha treballat molt amb ACI per nens amb discapacitat i no tant amb nens amb AC 

Altre aspecte que em fa pensar  és que que si fem inclusió a l'aula pot resultar més fàcil quan es fan intervencions i /o adaptacions a nivell individual  que no en grup . Amb això vull dir que tal i com vam comentar ,els treballs en grup són un " problema " per als nens amb AC ja que sempre diuen " tot ho faig jo" . 

Aquesta inclusió no només s'hauria de fer tenint en compte  al nen amb AC sinó que suposa un treball de grup en que els companys  han d'entendre què suposa un AC així com motivar-los a "aprendre" conceptes i temes d'un nivell superior cosa que comportaria un esforç per part d'ells que podria ser difícil d'aconseguir ( sobretot en algunes edats ) 

Quan parlo de tasques de nivell superior em refereixo a activitats una mica complexes que puguin motivar al nen amb AC 

Què en penseu?

En respuesta a Anna Maria Barberà Pinyol

Re: Inclusió

de Alba Pesquera Solé -
Sempre hi ha la dificultat de que el grup classe s'adapti a entendre i compendre aquestes ac com a necessitat, no com a pedentaria, per exemple.
És una mica difícil a part perquè penso que no hi ha prou recursos i els mestres es senten molt desbordats i no trobarem masses professionals que puguin dedicar-li tot el temps necessari a fer les adpatacions...és trist però avui en dia és així.